سه نقطه

دوست نه! دشمن

من را به چشم دوست، نه! دشمن نگاه کن

بهر مقابله، دو سه لشگر سپاه کن

این حسن مطلع غزلی عاشقانه بود

قبحش شکست، عشق سپیدی سیاه کن

نامرد مردمان، نه! نامردمان مرد

 نه! نازنی، نه! جای زنی اشتباه کن!

دیروز رفت… – آه ه ه ، نه! – امروز رفتنی است

یادی ز روزگار پری – پادشاه کن

یک خواب خوش که بُرد مرا زود با خودش

یادی ز آستانه ی شب تا پگاه کن

(هر هفت شنبه، وعده ی دیدار: آسمان

در آسمان شب رصد هر دو ماه کن

در کهکشان راه تویی شاهِ راه ها!

ای شاهِ راه بدرقه  تا شاهراه کن

دستان خسته ی من و بی سر پناهی ات؟!

باشد قبول، دست مرا سر پناه کن

آئین سرکشی به من آموختی و لیک

دستم بگیر، دیده و دل، سر به راه کن

دستت به دستِ… من؟ نه! تو… بیدار شو… نشو…

                                                                 )

تعبیر شد، تمامی خواب و خیال ها

او رفت، ناله، گریه، عزا، آه و واه کن

مفعول فاعلات… تو  و من بهانه ایم

من صد نفس کشیده اَمَت… تو صد آه کن…

پاداش عشقِ آینه ها سنگسار بود

یاد دل شکسنه ای بیگاه و گاه کن

از این به بعد مردم  دنیا دو دسته اند:

» دنیا سیاه کن «وَ » قیامت تباه کن «

دل های ساکنان زمین هم عقیم شد

مهرش بکن و حامله کن، پا به ماه کن

مرتد؟ شقی؟ مست؟ زناکار؟ قاتلم؟

دعوی مستدَل اقامه به هر دادگاه کن

صوفی و محتسب به من و تو نیامدست

می را بریز… باده بزن… ها! گناه کن!

سرمای سخت تا به سر استخوان رسید

تا جان به لب نیامده شال و کلاه کن

تقدیرِ شوم! خنجرم از پشت می زنی؟

قسمت… خدا بخواست… تو هم دل بخواه کن

شاعر نَفَس… نَــفَــس… نَـــ… نَــــــــــــــــــــ دیگر تمام کرد

تابوت ساز، » اشهد ان لا اله… «کن

نامحرمی وصیت شاعر به ختم خواند:

» من را به چشم دوست، نه! دشمن نگاه کن…

10 دیدگاه»

  کافه آنتیک wrote @

زیبا بود.امیدوارم همواره اینگونه زیبا بنویسی{گل}

  سه نقطه! wrote @

زیبا بود اما کمی طولانی
مخاطب امروز شعرای طولانی رو نمی پسنده
در واقع اعصابش نمیکشه که اینقدر بخونه و امکان داره حتی روند موضوعی شعر رو این وسط گم کنه.

  سانای wrote @

سلام!
چقدر دنیای شعری متفاوتی داریم…
البته همین دوری نگاهها گاهی نقاط اشتراک جالبی دارن…
در هر صروت خوشحال می شم رفت و آمدها بیشتر از این باشن
من شما رو لینک می کنم

  ابله wrote @

یلدا مبارک

  داود wrote @

درود خدا بر تو
شما که آپ نمی کنی
من آپیدم
دوست داشتی بیا
یاعلی

  هادي wrote @

درود.
جسارتا به من گفته‌اند از اينجا ميتونم نمونه سوال حقوق!! پيدا كنم كه وقتي آمدم اينجا احساس كردم سركاريه.
ميتونم يا واقعا…؟

  يوسف wrote @

سلام
دير به دير به روز ميشيد!

با يک مطلب جديد در خدمتيم.
من رو از نظرتون محروم نکنيد.
موفق باشيد!

  حامیم wrote @

خوبی؟
چاکریم.

  داود رسولی wrote @

سلام
خوبی؟
خوبم
آپیدم
بیا بیا بیا
مخلص
یاعلی

  mahdi ansari wrote @

هو الحی
سلام خدمت محمد آقا
تا حالا قسمت نشده بود وبلاک شما را ببینم.
الحمد لله که امروز توانستم.
ایشالا بیشتر سر می زنم.
در مورد مطلب آخرتون هم راستش خیلی اهل شعر نیستم اما برای من تازگی داشت. به خصوص برخی از عباراتش(شاعر نَفَس… نَــفَــس… نَـــ… نَــــــــــــــــــــ دیگر تمام کرد، مفعول فاعلات… تو و من بهانه ایم، هر هفت شنبه، وعده ی دیدار: آسمان)
ارادتمند
یا علی


پاسخی بگذارید

